مقالات

مناسب‌ترین دمای فریزر

یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد. برای این که یک یخچال فریزر از کارایی لازم برخوردار باشد، باید به خوبی از آن مراقبت کرد. برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر باید نکات مهمی را رعایت کنیم.

یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد. برای این که یک یخچال فریزر از کارایی لازم برخوردار باشد، باید به خوبی از آن مراقبت کرد. برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر باید نکات مهمی را رعایت کنیم.

فریزر وظیفه نگهداری از مواد غذایی را به عهده دارد و باعث حفظ و ماندگاری انواع گوشت و مرغ، سبزیجات و لبنیات می‌شود. برای افزایش طول عمر فریزر باید حتما به درجه و دمای مناسب آن توجه کرده و فضای داخل آن را خنک نگهدارید. دمای مختلفی برای نگهداری از فریزر پیشنهاد می‌شود که با توجه به نوع و مدل آن متغیر است. برای این که از مناسب‌ترین دمای فریزر اطلاع پیدا کنید با ما همراه باشید.

دمای ایده‌آل داخل فریزر

معمولا اکثر فریزرها روی دمای 32 درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌شوند که همه فکر می‌کنند با این دما مشکلی برای فریزر پیش نمی‌آید و همه چیز درون آن‌ها تازه و سالم باقی می‌ماند، اما این فکر اشتباه است. دمای ایده‌آل برای فریزر 0 درجه فارنهایت است و هرچقدر درمای درون فریزر سردتر باشد، احتمال سالم بودن و تازه ماندن مواد غذایی بالاتر می‌رود.

آیا دمای سرد فریزر باعث از بین رفتن موتور می‌شود؟

به طور کلی فریزر زمانی می‌سوزد که هوای اضافی درون آن وجود داشته باشد، نه این که بیش از حد خنک باشد. برای جلوگیری از سوختن فریزر، باید چند وقت یک بار فریزر را از برق بکشید و مواد غذایی درون آن را بیرون کشیده و تمیز کنید.

مواد غذایی معمولا همراه پوشش پلاستیکی یا بسته‌های فریزری درون فریزر قرار می‌گیرند. همین بسته‌ها و پوشش‌ها از داخل خود هوا خارج کرده و آن را به فضای داخل فریزر منتقل می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که علاوه بر پوشش مواد غذایی، آن‌ها را داخل آلومینیوم نیز قرار دهید. توجه داشته باشید که فریزر را بیش از حد با مواد غذایی پر نکنید، این کار مانع گردش هوا در فضای داخلی فریزر می‌شود.


چند راهکار برای بهبود عملکرد فریزر

•    یخ فریزر را به طور منظم آب کنید، تا دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد. به هیچ وجه اجازه ندهید که برفک‌ها مدت زمان زیادی داخل فریزر باقی بمانند.

•    زمانی که غذای جدیدی را داخل فریزر قرار می‌دهید، سعی کنید آن را در عقب‌ترین جای ممکن بگذارید تا خودتان را وادار کنید از غذا‌های جلویی که قدیمی‌تر هستند، مصرف کنید .

•    برای نگه داشتن دمای مناسب، بهتر است از ترمومتر مخصوص فریزر استفاده کنید.

•    نگهداری غذا در دمای مناسب فریزر می‌تواند فضا را برای مواد غذایی امن نگه دارد.

1403-07-15
image